Monday, October 05, 2009

antara emosi dan realiti..huhuhu

hai hai hai..hehehe..lm gak upenya aku xupdet blog ni..disebabkan oleh perasaan malas..bosan..muak..dan yg sewaktu dgnnya..huhuhu..ape aku nk updet ekk..psl aku..hem..semakin bertambah besar..tp sgt berazam utk mengecilkan dan membentukkan balik sesudah semuanya setel..yelah..kite ni org pompuan..(dgn gaya seperti makcik2 kepoh)..kn jaga bab2 ni..kalu x laki cr len..hahahha..

tp..lelaki....ade yg dh dpt cukup perfect pn still cr yg len..dgn alsn kuota diaorg ade 4..dan dibenarkan..hahahhaha..btulla bab tu..pndai plk ckp..tp yg xbestnya..belum cukup sempurna memimpin sebuah keluarga dah ade hati nk memimpin yg len..bab ni xplk diaorg pikir..angan2 nk dpt pahala..last2 bergunung dosa..huhuhu..ape yg ade dpn mata xplk dihargainya..yg teruknya..kalu xmenyusahkan bini xpe jgk..ni dhla menipu..pas tu harta ank bini abih dilesapnya..yg herannya..si bini baru or bini muda xtakut ke or xpenah terpikir ke kalu2 pd ms dpn nt..dia plk yg terkena..pada aku..pompuan ni ibarat mentimun dan lelaki ibarat durian..mentimun yg menggolek terkena..digolek pn terkena duri durian tu..ataupun nasib pompuan ni bolehla gak diibaratkan seperti telur dihujung tanduk..hahhahaha..ktawa plk aku ni..bkn bermksd suka..tp menutup hati yg berduka..huhuhuh..
oleh itu kaum pompuan..ini ade sedikit pesanan dr pihak penaja..hehehe :
1. jgn terlalu bergantung harap pada kaum lelaki..
2. menabung utk masa depan diri sendiri..
3. jgn cepat terpedaya dgn kata2 lelaki..sbb kadang2 diaorg hanya nk menjaga ati..
4. ape lg arr..byk lg sbnrnya..tp..nt dikata org aku anti lelaki..heheh
kesimpulannya, Islam mmg membenarkan poligami..tp sejauh mana ketelusan poligami tu sndiri..???

p/s: memangla..sape yg xnakkan something yg terbaik utk diri sendiri..tp silalah cermin diri kite dulu..bgs dan lengkap sgtkah kite ni??

6 comments:

cheedah on 2:43 PM said...

aku dah berpengalaman benar dlm poligami nie..masuk nie dah 2x bapak aku kawen lain ingat senang ke nak 'ADIL'...ckp mmg boleh ikut sedap mulut nak buat kaki tangan tak bergerak seiring ngan mulut pun Islam membenarkan poligami tapi ada syarat-syaratnya...kalau rasa xleh nak handle..jgn cuba bermain api...takut nanti terbakar diri sendiri...

tapi dlm hal nie kdg2 pompuan yang gatal tu pun salah..dah tau laki org nak menggatal kenape, tapi xpe roda nie berpusing, kalau xjadi kat diri sendiri anak cucu adik kakak kalau terkena jgn pulak nak salahkan org kan?

argh ceramah panjang...aku mmg emosional kalau bab nie...anak mak la katakan

why u as on 11:36 AM said...

smlm aku bls dh comment hg ni..tp internet bodo la plk..huhuhu

arini aku rs xnkla tulis pnjng2 lg..kang berjela pages aku berhujah..huhuhu..

ape2 pn..jgn kite pk kite berada di zon selesa..sbb lelaki mmg pndai berpura2 dan bermain kata..mungkin arini dia suka kite..esk lusa dia blh lupakn kte..

org kata..hy perempuan yg paham ati perempuan..tp sbnrnya xsume pompuan phm ati pompuan..
tp mcm hg kata..hidup ni kan ibarat roda berpusing..silap2 haribulan..bnda2 tu sume akn berlaku kat org yg berkenaan blk..apela..ade otak pn xleh nk pikir..

eeh..tetiba rs geram plk..huhuhu..

Cheedah on 6:16 PM said...

betul betul kalau jadi baru dia tahu kan apa perasaan org lain...

mmg nyampah dgn pompuan hati busuk mcm tu...

syuhaira mohd zin on 8:59 PM said...

emosi sungguh kawan2 aku ni..harap2 dijauhkan dgn lelaki2 yg sedemikian..tapi biasala dunia nk akhir zaman..pmpuan pun boleh buat pompuan lain sakit ati sedarah sedaging pun tergamak jugak...yg ptg jaga diri sendiri dulu baru pk nk jg org lain..aku plk yg hmpir nk emosi..

why u as on 9:33 AM said...

ahhahaha..dah tajuk n3 pn..'antara emosi dan realiti..'..mmgla kn emosi..hehehehe..

Cheedah on 10:35 AM said...

betul betul
isu yang emosi buatkan kita pun emosi
mintak dijauhkan dr kita semua