Thursday, June 11, 2009

nama saya SABARiah..

ni n3 yg kedua sy utk arini..di tulis utk mengurangkan sedikit tekanan perasaan di kepala..sy tau sy tgh stress sbb bahu dan tengkuk sy sgt sakit skrg ni..ilmu ni pn sy dpt hasil dr kursus stress management yg sy hadiri di tempat kerja sy tidak lm dulu..

sy tau sy stress tp sy cuba utk melupakan dan mengabaikan stress sy..sy memandang stress sy sbg 1 bnda yg positif..sy tidak mahu memberi implikasi terhadap si dia..dan hasilnya..ye wpun sy stress tp sy boleh tersenyum sentiasa..berbeza dgn dulu stress membuatkan sy menjadi semakin murung dan membisu..

kerja..kehidupan..betul2 ujian besar bg sy..walau bagaimanapun sy gembira dan bersyukur kpd Allah krn masih memberikan kewarasan akal dan mengurniakan sepenuh kesabaran kpd sy..
tapi sy juga manusia biasa yg kadangkala xboleh membendung kemarahan yg meresap di jiwa..yg sedihnya..marah sy xkemana..marah dan geram sy terhadap seseorg x lm..

sy sgt tertekan dgn task baru sy ni..sy hampir meninggikan suara terhadap bos sbntr td..tp spt yg sy katakn td..sifat sabar sy mungkin sgt tinggi..dan sy cuma mengeraskan nada percakapan sy sj..Alhamdulillah sy masih boleh mengawal emosi..atau..perlukah sy mengubah cara sy ni..???

7 comments:

syuhaira mohd zin on 4:30 PM said...

perlu2 supaya ko x stress..kalo ko marah ko wat cara marah..luahkan segala..ko da dewasa (chewah) lgpun kite ada hak utk bercakap...lantak ar bos ke ape ke janji puas (dlm nada tgh marah gak ni)

why u as on 5:05 PM said...

owh..lantak ar bos ke ape ek..kalu aku maki hamun pn blhla ekk..xkirela sape kn..=)
tp..ko penah tgk aku mrh x ra..seingat aku..aku penah ade rs mrh sekali dulu..n aku luahkan kemarahan aku dgn mengemas2 buku..kemas bju..abis bersih aku kemas..time tu aku mrh sbb...hehehe..kes sepupu b dgn seseorg...muhahahhaha..

Cheedah on 7:49 PM said...

jgn stress stress n jgn sedey2

kuat ok...

sepupu b dgn seseorang tu cam kelakar kalau diingatkan balik..hehehe

why u as on 8:40 AM said...

hahahha..tp cinta diaorg xdirestui daa..

Cheedah on 6:38 PM said...

apa ending storynyaa?

why u as on 8:23 AM said...

xtau..yg pastinya seseorg itu kemudiannya menjalinkn hub dgn rakan sekelasnya yg kite xsangka2..hehehe..

kelakar2..kite kene dok berkumpul 3 hari 2 mlm ni..cite kisah2 lm yg mencuit hati,yg mengundang luka..confirm best ork..xkan lelaki je kot yg nk 'ms bujang'..kite pn leh gak ape..=)=)=)

Cheedah on 10:43 AM said...

betul betul...aku pun mcm nak jugak dengar ending of this story...sure kena 3 hari 2 mlm baru habih kot..muahahaa