Wednesday, June 24, 2009

Matahari

tgh aku berusaha membuat2 kje kat opis ni..tetiba aku teringatkan sorg kwn lama aku..kwn lama.. yg aku knl dulu sgt la perahsia orgnya..cukup kemas mengunci rahsia2 peribadi nya..tp smlm...bermula la kisah dia membuka pintu rahsia peribadinya..mungkin kerana x tau nk mintak pertolongan pd sape..atau mungkin aku mempunyai seraut wajah yg sgt boleh dipercayai..hehehhe..(sempat angkat bakul pkai kren..=))..terdiam dan terharu mendengar cite die..ops..aku tipu..aku xdgr..aku cuma bc sms dia..terdiam dan terharu membaca sms cite dia..(ayt pembetulan)..mmg dpt menyelami la isi hati dia tu..sbb........................=)

terpikir aku..mmg hidup ni xleh lari dr masalah..ade jerk..yelah..org gile je yg kata dia xde mslh..mungkin bkn giliran anda kali ini utk ade mslh..tp akn dtg..xtau lg..ork???..smlm kite rs gembira..arini lum tentu kite akn gembira...kdg2 kite rs kite org pling malang dlm dunia ni..kdg2 kite rs kite org pling terseksa dlm dunia ni..kdg2 kite rs xmampu nk m'hadap dugaan yg dtg..tp pernah x kite pikir..pernah x kite lihat sekeliling kite..sbnrnya ade org lbh malang dr kite..ade org lebih terseksa dr kite...so jgn marah pada Allah yg sembunyikan matahari dan dtgkan hujan dan kilat pd kite..kerana 1 ari nanti Allah pasti datangkan pelangi utk kite..
renung2kan dan selamat beramal..=)

1 comments:

syuhaira mohd zin on 2:16 PM said...

betul,betul,betul..Allah maha adil dgn umatnya..Mungkin apa yg diberikan ada hikmahnya..yg penting kite mesti slalu bersyukur dan tidak lupa akan DIA...