Friday, February 13, 2009

dulu dan sekarang

berikut adalah sebahagian dari n3 blog aku yg bertarikh 18 september 2005 :

"balas jasa mak abah..jadi pensyarah n hope leh smbng bljr lagi..jika dizinkan..
dah berkahwin dgn seorg jejaka muslim pilihan aku yg sedap dan sejuk mata aku memandang..ader pegangan agama yg blh bimbing aku n ank2..xsemestinya seorg ustaz atau imam besar Masjid Negara..tp cukupla kalu dia tau tanggungjawab dia terhadap agama dan seterusnya tanggungjawab dia pada keluarga..
umh banglo cam kat lavender height cnthnya..duit ader dah utk p haji..
keta keluaran pling terbaru..aku nk beli..!hahhaa.."

dan hari ini :

- skrg aku sedar smp bila2 pn aku xdpt bls jasa mak abah aku..sbb xternilai harganya..
- jadi pensyarah??..hehehe..
wpun skrg aku dh jd 'enjin kelapa'..(bahasa saintifik : engine nyior) tp mungkin aku lbh sesuai utk pensyarah..=)..
- smbng bljr..?smgt aku xpenah padam utk smbng bljr..biarpun aku dah beranak pinak..

- ye..jejaka pilihan aku adalah seorg muslim dan dia adalah seorg jejaka yg sejuk mata aku memandang..dan betul..dia bukan seorg ustaz atau imam besar masjid negara..
aku berharap kami sama2 tau tanggungjawab kami..dan tanggungjawab antara satu sama lain..untuk bina empayar kami!!!
- aku lum ade banglo lg..hanya duduk kat flat mse yg sewa sebahagiannya adalah subsidi syarikat..
utk dpt banglo mcm kat lavender tu..kurang2 aku kn ade 500k..xdpt kat lavender..kat kajang tu pn ok lorr..
- n aku lum ade duit lg nk g haji..amal ibadat pn sgt byk xsempurna lg..tp cane pn aku akn usaha..bknkah itu termasuk dlm rukun Islam yg ke-5..
- keta..??skrg yg aku mampu hanyalah Myvi..Insya-Allah 6 thn akn dtg..aku dh tambah kereta baru..=)

*seronok aku bc blog2 aku yg dulu..sgt gembira..penuh dengan spirit..but now...n3 sume lembik xbernyawa..!!!..
buat cidah..thanks..million thanks!..aku xtau cane nk berterima kasih kat hg..sate hj samuri pn xdpt bls ape yg hg dh wat kat aku..n aku xtau nape ayaq mata aku kuar utk hg ni..
really touching!

0 comments: