Wednesday, June 10, 2009

"kalaupun hembusan angin itu menyenangkan aku ttp pilih kamu..
kalau pun waktu itu adalah nyawa..aku akan ttp pilih kamu.."

what a f***** jiwang i ever heard..hahahah..mmg la romantik nk mam***..tp menyampah pn ade..sbb aku xnmpk lagi org yg pandai berkata2 dan memaksudkannya..cm yg byk dpn mata kite skrg ni..yg pndai berkata2..tp hanya berlakon memaksudkannya..tu yg berlambak ayt2 mcm ni dlm drama ke filem ke ape ke..(eeh..emo nmpk..jgn2..jgn emo lelebih..nt kn belasah,menanah telinga..)

ala..tp tu dr sudut pndangan,view,kaca mata aku jerk..(weh cik kak..sejak bile pkai kaca mata nih..huhuuu)..pndngan org len..aku xtau..len org..len pndapatnya..rambut sm itam..ati len2..tp zmn skrg ni..rmbut pn dh xsm colour dh..kdg2 kite rs kite dh cukup bgs utk berkata2,utk berckp pendapat kite..tp org len tgk..menyampah jerk..tp tulah..dulik ape kite kn..kite punya suka ati limpa paru2 la nk ckp ape pn..it's better than ko dok diam n xckp ape2..tp nk ckp pn biarla tersusun,lengkap,jelas dan paham..kang nt ko kn wat kje 2x..kne bercakap 2,3x..sbb butir2 yg ko berikan tu xlengkap..mari kite tgk 1 cth..akibat ayt xlengkap..

A : BILE ko mkn nasi?

B : aku mkn nasi berlauk biasanye time lunch n dinner je..tp kalu nasi minyak time ade kenduri kawin je la..nasi ayam aku mkn time ari jumaat biasanya..kalu nasi tomato ke nasi serai ke time majlis farewell party..nasi kerabu aku mkn time ade psr mlm je..nasi dagang plk aku mkn time blk ktan..bla..bla..bla..(sila tmbh menu nasi sendiri mengikut kesukaan anda)

korg rs annoying gile x bile ade org jwb mcm B ni..hehehe..xpe..silap si A nila..awat dia xmention ns ape?kang kalu si B ty nasi ape..dh wat kje 2x dh..lg2 kalu si A hendak mengejar ms..dia mst jd mrh punya..n dia akan jwb..

A : nasi putihla....nasi ape lg..!

kalu ko jenis ' ha'ah jerk' mmg ko akn jwbla..ko mkn nasi putih time tghri..tp ape kata ko knkan blk si A ni..

B : yelah ko ty bile mkn nasi..nasi byk jenis nasi..nasi putih ,nasi aym..nasi itik..nasi myk..nasi bla..bla..jgn igt sume org phm ape ko ty..nk ty soalan lengkap la sket..xlengkap mmgla aku jwb mcm hampeh..!

haa..kau!..mst terduduk si A ni..ape2 pn si A ni la yg hampeh sbnrnya..nk ty pn xlengkap..jd kwn2 sume..belajar2 la bertanya..bercakap secara complete set..lengkap..jelas..dan mudah difahami..

aku pn xtau dh cukup lengkap ke x aku berckp ni..dh ckp faham atau jelas ke korg ngn n3 aku kali ni..kdg2 kalu kite tertinggal satu perkataan pn org leh jd xphm..org leh jd nk mengamuk..=)..
hem..renung2kan dan selamat beramal..

1 comments:

syuhaira mohd zin on 2:53 PM said...

i like it...setiap kali aku baca ko nye n3 tu ada benda menusuk kat ulu hati aku..hahahha..so jauhkanla n3 tu dr aku..kalo x mmg parah kawan ko nanti